Posted: 19 hours ago
Hallo allemaal,

Ik wil een geweldig initiatief met jullie delen: https://rotterdamopendata.org/. Dit platform biedt toegang tot een enorme hoeveelheid open gegevens over de stad Rotterdam, en heeft als doel de stad slimmer en duurzamer te maken door openbare data toegankelijk en bruikbaar te maken voor iedereen.

Het idee achter Rotterdam Open Data is om verschillende stakeholders – van bedrijven en onderzoekers tot de gemeente en bewoners – de mogelijkheid te geven om data te gebruiken en in te zetten voor het verbeteren van de stad. Of het nu gaat om verkeersgegevens, gegevens over luchtkwaliteit, of informatie over de economie, dit platform biedt talloze mogelijkheden voor innovatieve toepassingen.

Wat ik bijzonder waardevol vind, is dat de stad Rotterdam, lokale bedrijven en Hogeschool Rotterdam samenwerken om data niet alleen beschikbaar te stellen, maar ook om het daadwerkelijk nuttig te maken voor het ontwikkelen van nieuwe ideeën, diensten en oplossingen. Dit draagt niet alleen bij aan meer transparantie, maar ook aan het versterken van de samenwerking binnen de stad en de regio.

Als je geïnteresseerd bent in hoe open data de stad kan verbeteren, of je werkt in de stad en zoekt naar praktische toepassingen, dan raad ik je zeker aan om de website van Rotterdam Open Data te bezoeken: Rotterdam Open Data.

Wat denken jullie van het gebruik van open data in steden? Hoe kan het ons helpen om een slimmere en duurzamere stad te creëren?

Ik ben benieuwd naar jullie meningen!

Groeten!